Medya Bilgi Servisi 1003. Sayı / 14.07.2025

GENEL 31/07/2025

HANTECH, Türkiye’deki ilk reklam filmini yayınladı

Alman teknoloji şirketi HANTECH, 2025 yılı sonunda globalde 200 milyon euro ciro hedeflerken, Türkiye’deki ürün yelpazesine ticari klimaları da eklemeye hazırlanıyor. Şirket, bu adımı “HANTECH ile Ritmini Serin Tut!” temalı ilk reklam kampanyasıyla duyurdu. Türkiye genelinde 180 bayisi bulunan HANTECH, pazarlama faaliyetlerini Türk-Alman kökenli kreatif ajans HUNi ile yürütüyor. Ajansla hazırlanan kampanya filminin yönetmenliğini film ve çağdaş sanat çalışmalarıyla tanınan Kadir Öztoksoy üstlendi. Reklam filminde, sahne sıcaklığıyla mücadele eden bir dansçının performansı üzerinden iklimlendirme teknolojilerinin yaşam kalitesine katkısı anlatılıyor. Filmin başrolünde İtalyan dansçı Stella Sonetti yer alırken, koreografi Can Tohma tarafından hazırlandı. Reklam filmi Türkiye’nin yanı sıra Almanya ve Hırvatistan gibi Avrupa ülkelerinde de gösterime girecek.

Form Mitsubishi Heavy Industries, “Bu Havalar Kime?” adlı yapay zekâ destekli yeni reklam kampanyasını yayınladı

Form Mitsubishi Heavy Industries, haziran ayında başlattığı “Bu Havalar Kime?” kampanyasıyla izleyici karşısına geçti. Beş ayrı kısa filmden oluşan reklam serisi, yapay zekâ destekli prodüksiyonla hazırlandı ve markanın teknoloji odaklı vizyonunu öne çıkarıyor. Kampanyada Japon kültürünün ikonik figürleri, Türkiye’nin simge mekânlarında yer alıyor. İzmir Saat Kulesi önünde bir sumocu, Adana Taş Köprü üzerinde Japon dansçı bir kadın, Bodrum Kalesi manzarasında bir Samuray, Aspendos Antik Tiyatrosu’nda bir Japon savaşçı ve İstanbul Boğaz Köprüsü üzerinde anime tarzında bir futbolcu izleyiciyle buluşuyor.

Her sahnede aynı soru soruluyor: “Bu havalar kime?” Cevap ise kampanyanın mesajını veriyor: “Mitsubishi Heavy Klimalar ile her eve.” Kampanya, reklam prodüksiyonunda yapay zekâ teknolojisinin kullanımıyla sektörde bir ilki temsil ediyor.

MEDYA DÜNYASINDAN HABERLER

-M2 - TikTok’un çatı şirketi Byte Dance, Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD) yasal engelleri aşmak için milyonlarca kullanıcısına yeni bir platform deneyimi sunmaya hazırlanıyor. TikTok’un ABD pazarındaki geleceği için kritik adım olarak görülen “M2” kod adlı uygulama, dijital pazarlama ve sosyal medya ekosisteminde yeni bir dönem başlatabilir. Dijital dünyanın en hızlı büyüyen platformlarından TikTok, ABD’deki varlığını sürdürebilmek için radikal bir hamle yapıyor. Donald Trump yönetiminin Byte Dance’e yönelik baskıları sonucunda şekillenen yeni stratejiye göre, platform “M2” kod adlı yeni bir uygulama ile Amerikan pazarında varlığını sürdürmeyi planlıyor.

-SABRİ UGAN - Türk spor medyasının unutulmaz seslerinden biri olan duayen spiker Sabri Ugan, bir süredir mücadele ettiği kansere yenik düştü. Ugan, İstanbul’da tedavi gördüğü Medicana Zincirlikuyu Hastanesi’nde hayatını kaybetti.

-NİHAT GENÇ - Gazeteci ve yazar Nihat Genç, uzun süredir mücadele ettiği akciğer kanseri nedeniyle 69 yaşında hayatını kaybetti. Genç, bir süredir Ankara Gazi Hastanesi’nde tedavi görüyordu.

-CASPER &ARİSTO İLETİŞİM - Casper Bilgisayar’ın yeni dönemde iletişim çalışmalarını yürütecek ajans belli oldu. Türkiye’nin teknoloji markalarından Casper Bilgisayar, yeni dönemde iletişim çalışmalarını yürütecek ajansı seçti. Markanın yeni dönemdeki iletişim süreçlerini, 15 yılı aşkın deneyimiyle öne çıkan Aristo İletişim yürütecek. Casper Bilgisayar, yeni dönem stratejileri kapsamında tüm iletişim disiplinlerindeki faaliyetlerini Aristo İletişim’e emanet etti. Public Relations Global Network (PRGN) üyesi olan Aristo, küresel bilgi birikimi ve dinamik ekibiyle markanın iletişim çalışmalarını üstlenecek.

-YOUTUBE - T.C. Ticaret Bakanlığı’na bağlı Reklam Kurulu, YouTube Premium’un “1 ay boyunca 0 TL ödeyerek deneyin” başlığıyla sunulan abonelik teklifini mercek altına aldı. Yapılan incelemeler sonucunda Reklam Kurulu, ilgili kampanyanın tüketiciyi yanıltıcı ve karar verme özgürlüğünü kısıtlayıcı nitelikte olduğu kanaatine vararak, Google’a 863 bin 580TL idari para cezası ile birlikte söz konusu reklamların yayından kaldırılmasına karar verdi. 

-TGC 2025 BASIN ÖZGÜRLÜĞÜÖDÜLLERİ - Türkiye Gazeteciler Cemiyeti’nin 1989 yılından bu yana verdiği Basın Özgürlüğü Ödülleri’nin sahipleri belli oldu. Basın Özgürlüğü Ödülü bu yıl kişi dalında gazeteci-yazar Adnan Özyalçıner ve Tutuklu Gazetecilere, Kurum dalında ise Halk TV, Now TV, Sözcü TV, Tele 1, sosyal medyada yayın yapan Onlar TV, Fatih Altaylı, Nevşin Mengü ve Özlem Gürses’e verildi.

-KBÜ & TRT AVAZ - Karabük Üniversitesi (KBÜ) Rektörü Prof. Dr. Fatih Kırışık, TRT Avaz’ı ziyaret ederek Kanal Koordinatörü Yücel Kılıçkaya ile bir araya geldi. Rektör Kırışık, medya alanındaki temasları çerçevesinde Türk dünyasına yönelik yayınlarıyla stratejik öneme sahip olan TRT Avaz Kanal’ını ziyaret etti. Ziyarette; medya ve iletişim alanındaki güncel gelişmelerin yanı sıra, bu yıl ikincisi düzenlenecek olan Sosyal fest 2025 kapsamında gerçekleştirilebilecek iş birlikleri ele alındı.

-META & ALİGNERR - Meta, Facebook, Instagram ve WhatsApp gibi platformlarında entegre ettiği yapay zeka karakterleriyle kullanıcı deneyimini bir adım öteye taşıyor. Geliştirilen yeni özellikle birlikte bu karakterler, artık siz yazmasanız da ilk mesajı atabilecek. Üstelik bu mesajlar sıradan selamlaşmalarla sınırlı değil; örneğin, “Umarım güzel bir gün geçiriyorsundur! Yeni favori film müziklerini keşfettin mi? Belki de film gecen için birkaç öneri istersin?” gibi kişiselleştirilmiş içerikler sunabiliyorlar. Meta, bu sistemin altyapısını oluşturmak için veri etiketleme firması Alignerr ile işbirliği yapıyor. Amaç, kullanıcıların ilgi alanlarını hatırlayan ve buna göre içerik üreten sohbet botları geliştirmek. Sistem şu an için belli sınırlar çerçevesinde işliyor: Botlar yalnızca kullanıcı ilk iletişimi başlattıktan sonra, 14 gün içinde en az beş mesaj göndermişlerse yeniden temasa geçiyor. Eğer kullanıcıdan yanıt gelmezse, yapay zeka ısrarcı olmuyor.

-HİKMET ÇETİNKAYA - Türk basınının usta ismi Hikmet Çetinkaya’dan sevenlerini üzen haber geldi. Cumhuriyet Gazetesi yazarlarından Çetinkaya’nın, bir süredir yaşadığı sağlık sorunlarının ardından entübe edildiği açıklandı. Ardından Çetinkaya’nın yaşamını yitirdi bildirildi.

EN ÇOK REKLAM VEREN 10 SEKTÖRÜN İLK 3 MARKASI

EN ÇOK REKLAM VEREN 15 MARKA

EN ÇOK REKLAM ALAN 10 PROGRAM TİPİ

EN ÇOK REKLAM VEREN 15 SEKTÖR

07 TEMMUZ - 13 TEMMUZ 2025 HAFTASINDA TV'DE YAYINLANAN YENİ REKLAMLAR

GAZETELERİN HAFTALIK TİRAJLARI           
16 - 22 HAZİRAN 2025 Gazetelerin Tirajları