Medya Bilgi Servisi 1004. Sayı / 21.07.2025

GENEL 04/08/2025

Hankook’tan yeni kampanya: “Lastikleri bize bırak”

Güney Kore merkezli premium lastik markası Hankook, lastik sektöründe ezber bozan bir yaklaşımla karşımızda. Innocean Berlin’in hazırladığı yeni Avrupa çapındaki dijital platform “Hayatını yaşa. Lastikleri bize bırak.” sloganıyla yayına başladı. Kampanya, lastik gibi teknik ve genellikle ilgi çekmeyen bir ürünle ilgili yepyeni ve samimi bir iletişim dili kurmayı hedefliyor. Yönetmenliğini Arabella Bartsch’in üstlendiği ilk reklam filminde, emekliliğin tadını çıkaran eski bir tamirci olan Hank’in hayatına konuk oluyoruz. Hank’in hikâyesi, izleyiciye hem gülümsetiyor hem de duygusal bir bağ kuruyor. Hedefinde hayatı kolaylaştırmak var. Hankook, çoğu insanın lastiklere pek ilgi göstermediği gerçeğini dürüstçe kabul ediyor. Innocean da bu içgörüden yola çıkarak markanın iletişim stratejisini sade, sıcak ve samimi bir çizgiye oturtmuş.

Türkiye Sigorta’dan sağlığa özel yeni reklam filmleri

Türkiye Sigorta’nın yayınladığı filmlerde; Türkiye genelindeki yaygın hastane ve eczane ağı, kapsamlı teminatlar, yapay zekâ desteğiyle hızlı provizyon, 7/24 online işlem kolaylığı ve online hekim hizmeti gibi markanın sağlık sigortalarında öne çıkan güçlü yönleri anlatılıyor. Bu reklam filmlerine ek olarak Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ve Özel Sağlık Sigortası ürünlerinde yıl sonuna kadar devam edecek taksit kampanyasını duyuran bir reklam filmi de yayında olacak. Filmler, aile bireylerinin günlük yaşamlarında mutlu oldukları anlarla başlıyor. Ardından hayatın beklenmedik anlarla dolu olduğu gerçeği hatırlatılarak, aniden gelişen sağlık sorunları sahneleniyor. Karşılaşılan sağlık sorunlarında Türkiye Sigorta’nın müşterisinin yanında olduğu, çözüm sürecinde yer aldıkları alanlarda her adımı hızlı ve sorunsuz yönettiği vurgulanıyor. 

MEDYA DÜNYASINDAN HABERLER

-İNOMİST İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI & VAV YAŞAM BİLİMLERİ - İleri lipid teknolojileri alanında dünya çapında tanınan ve özellikle COVID-19 aşılarında kullanılan mRNA bazlı formülasyonlarla bilinen Hindistan merkezli VAV Yaşam Bilimleri, Türkiye’deki stratejik iletişim ve PR faaliyetleri için İnomist İletişim Danışmanlığı ile işbirliğine gitti.

-CAN MEDYA GRUBU - Can Medya Grubu'nda üst düzey görev değişiklikleri yaşandı. Grubun Dijital Yayınlar Genel Müdürlüğü görevine medya ve dijital dönüşüm alanında Baha Uyar getirildi.  Habertürk TV ve Haberturk.com Ankara Temsilciliği görevine Nasuhi Güngör atanırken, Can Medya Grubu Ankara Temsilciliği'ne ise Fevzi Çakır getirildi. Habertürk TV Haber Koordinatörü Zülfikar Ali Aydın'ın ise yetki alanı genişletilerek "Haber ve Yayın Koordinatörü" olarak yeniden görevlendirildi.

-SPOTIFY - Eleştiri oklarının hedefinde yer alan ve Rekabet Kurulu tarafından hakkında bir inceleme başlatılan Spotify, aralarında Türkiye’de hizmete ara vermenin ve Türkiye’den çekilmenin de bulunduğu seçenekleri değerlendiriyor.

-WPP MEDIA TÜRKİYE & MİGROS - WPP Media Türkiye tarafından yapılan açıklamaya göre, Migros grubu tarafından yürütülen konkur süreci stratejik ortaklığa atılan imza ile son buldu. Migros Ticaret ve Migros One’ın tüm online ve offline medya satın alım ve pazarlama süreçlerini yeni dönemde WPP Media Türkiye yürütecek.

-TRT - Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla yayımlanan Resmi Gazete kararına göre, Türkiye Radyo Televizyon Kurumu (TRT) Genel Müdürlüğü görevine yeniden Prof.Dr. Mehmet Zahid Sobacı atandı. TRT Yönetim Kurulu Başkanlığı'na ise Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ferudun Yılmaz getirildi.

-HABER KIBRIS - Gazeteciler Birliği’nin düzenlediği “Medya Başarı ve Teşvik Ödülleri Yarışması”nda ödüller sahiplerini buldu. Haber Kıbrıs bu yıl 3 ödüle layık görüldü.

-SOSYAL MEDYA - Amerika Birleşik Devletleri’nin (ABD) Ankara Büyükelçiliği, vize başvurularında gerekli incelemelerde tüm kişisel sosyal medya hesaplarındaki gizlilik ayarlarının "herkese açık" olması şartı getirildiğini duyurdu.

-NOX ISTANBUL & TEKNOSA - NOX Istanbul, müşteri portföyüne yeni bir marka ekledi. Teknosa ile bir işbirliğine giden ajans, markaya 2025 yılı itibarıyla mağazacılık, promosyon ve satış iletişimi kampanyaları özelinde  hizmet verecek.

-ANADOLU AJANSI - Anadolu Ajansı (AA), Azerbaycan gerçeklerinin uluslararası topluma aktarılmasındaki hizmetleri ve Türkiye ile ilişkilerin geliştirilmesine enformasyon alanında sağladığı katkılar dolayısıyla ismini Azerbaycan'ın ilk Türkçe gazetesinden alan "Ekinci" ödülüne layık görüldü.

-META - Meta CEO’su Mark Zuckerberg, şirketin önümüzdeki yıllarda yapay zeka alanında yüz milyarlarca dolarlık yatırım yapmayı planladığını ve bu doğrultuda Manhattan adası büyüklüğünde dev bir veri merkezi inşa edeceklerini duyurdu.

-NVIDIA & SIFIR PING - Dünya genelinde yapay zekâ, grafik işlemciler (GPU) ve yüksek performanslı bilgi işlem teknolojileri alanlarında çalışmalara imza atan NVIDIA, Türkiye’deki iletişim çalışmalarını Sıfır Ping ajansına emanet etti. 2024 yılında kurulan Sıfır Ping, NVIDIA’nın Türkiye’deki medya ilişkileri, dijital PR, kampanya yönetimi, marka iletişimi ve influencer marketing faaliyetlerinden sorumlu olacak. Ajans, şirketin yerel pazardaki görünürlüğünü artırmayı ve paydaşlarla daha güçlü ilişkiler kurulmasını hedefliyor.

-İHLAS HABER AJANSI - Azerbaycan Milli Basınının 150. yıldönümünün kutlandığı programda İhlas Haber Ajansı (İHA), "Ekinci Tarihi Mükafatı" ödülüne layık görüldü.

-GOOGLE - Google, yapay zekâ destekli yeni bir özellikle artık ABD’ndeki tüm kullanıcılar adına işletmeleri otomatik olarak arayıp bilgi toplayabilecek. Şirket ayrıca Google Arama’nın “Yapay Zekâ Modu”nu geliştirerek Gemini 2.5 Pro modelini bu deneyime entegre ediyor ve kapsamlı araştırmalar yapabilen “Derin Arama” özelliğini tanıtıyor. Tech Crunch’da yer alan habere göre yeni arama özelliği sayesinde, Google sizin yerinize yerel işletmeleri arayarak hizmet uygunluğu ve fiyat bilgisi gibi detayları öğreniyor. Böylece kullanıcılar, telefonla arama yapmak ya da bir işletmeyle doğrudan konuşmak zorunda kalmadan gerekli bilgilere ulaşabiliyor.

EN ÇOK REKLAM VEREN 10 SEKTÖRÜN İLK 3 MARKASI

EN ÇOK REKLAM VEREN 15 MARKA

EN ÇOK REKLAM ALAN 10 PROGRAM TİPİ

EN ÇOK REKLAM VEREN 15 SEKTÖR

14 TEMMUZ - 20 TEMMUZ 2025 HAFTASINDA TV'DE YAYINLANAN YENİ REKLAMLAR

GAZETELERİN HAFTALIK TİRAJLARI           
23 - 29 HAZİRAN 2025 Gazetelerin Tirajları