Apple, “Temizle” özelliğini sevimli bir filmle anlatıyor
Apple, iPhone 16 Pro’daki yapay zekâ destekli yeni “Temizle” özelliğini tanıttığı sevimli ve eğlenceli reklam filmini izleyicilere sundu. Apple, iPhone 16 Pro’nun fotoğraflardaki istenmeyen objeleri kolayca silmeye yarayan yeni “Temizle” (Clean Up) özelliğini tanıtan samimi ve eğlenceli bir reklam filmi yayınladı. Başarılı yönetmen Andreas Nilsson imzası taşıyan film, yapay zekâ destekli Apple Intelligence teknolojisinin günlük yaşamda nasıl fark yarattığını keyifli bir hikâyeyle anlatıyor.
Kısa filmde bir çiftin, kedileriyle birlikte oturdukları bir ana tanıklık ediyoruz. Çiftin biri, iPhone’daki Temizle özelliğini kullanarak kedileri Garrett’ı bir fotoğraftan siliyor. Ancak karşı taraftan ve kedi Garret’ın bakışlarından olumlu tepki alamayınca, bu kararından hemen vazgeçip, tek dokunuşla silinen kediyi geri getiriyor. Ortaya ise hem güldüren hem de herkesin kendinden bir şeyler bulabileceği doğal bir sahne çıkıyor.
Apple Intelligence ile geliştirilen Temizle özelliği, kullanıcıların fotoğraflarında istemedikleri detayları kolayca ortadan kaldırmasını sağlıyor. Üstelik yapılan düzenlemeler tek tuşla geri alınabiliyor. Böylece kullanıcılar, fotoğraflarını diledikleri gibi düzenlerken her zaman kontrolü ellerinde tutuyor.
Apple’ın bu yeni kampanyası; internet siteleri, sosyal medya hesapları ve televizyon kanalları üzerinden geniş kitlelerle buluşacak.
Kubilay Aka’nın başrolde olduğu Lipton reklamı Türkiye’de
Kubilay Aka’nın başrolde yer aldığı, sinematik sahneleriyle dikkat çeken Lipton Ice Tea reklamı Türkiye’de izleyiciyle buluştu.
Lipton Ice Tea’nin, Kubilay Aka’nın başrolünde yer aldığı yeni reklam filmi, Türkiye’de yayına girmesiyle birlikte büyük ilgi gördü. Aka’nın bir korsanı canlandırdığı filmin çekimleri, Karayipler’deki Kolombiya’nın Cartagena kıyılarında ve Atlantik Okyanusu’ndaki egzotik adalarda gerçekleştirildi.İngiliz yönetmen David Wilson’ın yönettiği yapım, sinematik atmosferi ve yüksek prodüksiyon kalitesiyle dikkat çekiyor. Dört gün süren çekimlerde korsan gemileri, dansçılar ve hatta mekanik bir köpekbalığı yer aldı. Gerçekçilik için özel olarak tasarlanan bu köpekbalığı, oyuncularla birlikte suya girerek sahnelere fiziksel katkı sundu. Su altı sahneleri için profesyonel su uzmanları haftalar öncesinden hazırlıklara başladı. Korsan gemisinin güvertesinde yer alan dans sahnesi için de ayrı bir çalışma yürütüldü. Aka, çekimler öncesinde özel koreografi dersleri aldı.
Reklam filminde kullanılan kostümler ise İngiltere’den getirildi ve her korsanın karakterine özel olarak stilistler tarafından tasarlandı. Başta Fransa olmak üzere birçok Avrupa ülkesinde yayına giren film, yıl sonuna kadar Avustralya, Latin Amerika ve Asya’da da izleyiciyle buluşacak.
MEDYA DÜNYASINDAN HABERLER
-YOUTUBE - YouTube, geçtiğimiz çarşamba günü yaptığı açıklamayla Shorts içerik üreticilerine yönelik yeni yapay zekâ destekli araçlarını tanıttı. Bu yenilikler arasında, fotoğrafları kısa videolara dönüştüren bir özellik ve eğlenceli yapay zekâ efektleri yer alıyor. TechCrunch’da yer alan habere göre yeni gelen “görselden videoya” özelliği sayesinde kullanıcılar, telefon galerilerindeki bir fotoğrafı altı saniyelik kısa bir videoya çevirebilecek. Yüklenen görsele uygun çeşitli hareketli video önerileri sistem tarafından sunulacak. Bu özellikle manzara fotoğraflarına canlılık kazandırmak, günlük nesneleri canlandırmak ya da arkadaşlarla çekilen grup fotoğraflarına hareket katmak mümkün.
-META & AMAZON - Meta Platforms (META) ve Amazon Web Services (AWS), Meta’nın açık kaynaklı Llama modelini kullanarak yapay zekâ uygulamaları geliştirmeleri için 30 ABD merkezli girişimi çekmeyi amaçlayan 6 milyon dolarlık bir girişim başlatıyor. Bu ortaklık, OpenAI’ın kapalı kaynak hakimiyetine karşı stratejik bir hamle olarak konumlandırılıyor.
-MEDYA ÖDÜLLERİ - 17 Temmuz’da İstanbul Veliefendi Hipodromu’nda düzenlenen Seçici Kurul Toplantısı’nda, 2024 yılına ait ulusal ve yerel kategorilerde 50 eser değerlendirildi. Kurula Sibel Güneş başkanlık ederken, kurulda TJK Asli Üyeleri ve gazeteciler de yer aldı. Kazananlar arasında Anadolu Ajansı’ndan Mehmet Sıddık Kaya, Hürriyet’ten Zeynep Bilgehan, Fulya Soybaş Işık ve Pelin Akaydın, ATV’den Yasemin Karapınar, TRT Spor’dan Musa Cankat Koç, Story Box’tan Sertaç Virancık ve Kanal 23’ten Elif Doğan yer aldı. Nimet Üyken Özel Ödülü ise A Spor, Ekol TV, TRT, D-Smart ve YouTube içeriklerine verildi.
-T3 VAKFI - T3 Vakfı, Teknofest girişimcisi gençlerle X (Twitter) benzeri bir sosyal medya platformu geliştirdi. T3 Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Selçuk Bayraktar’ın da aktif kullandığı “Teknofest Sosyal” (NextSosyal) kullanıma açılır açılmaz on binlerce üye sayısına ulaştı. Platformun“T3Al” adında bir de yapay zeka robotu var.
-GOOGLE - Google, kullanıcıların arama sonuçlarını daha düzenli ve anlaşılır şekilde görmesini sağlayacak yeni bir yapay zekâ destekli özellik olan Web Guide’ı kullanıma sundu. Bu özellik, Google’ın yeni fikirleri denemek amacıyla oluşturduğu Search Labs adlı platformun bir parçası olarak hayata geçiriliyor. Web Guide, arama sonuçlarını konulara göre gruplandırarak sunuyor ve böylece kullanıcıların aradıkları bilgiye daha kolay ulaşmalarını sağlıyor.
-TÜRKİYE GAZETECİLER CEMİYETİ - Türkiye Gazeteciler Cemiyeti’nin Basın Özgürlüğü Ödülleri töreni 24 Temmuz Basın Özgürlüğü İçin Mücadele Günü’nde yapıldı. Törende kişi dalında gazeteci Adnan Özyalçıner ve Tutuklu Gazeteciler, Kurum dalında ise Halk TV, Now TV, Sözcü TV, Tele 1, sosyal medyada yayın yapan Onlar TV, Fatih Altaylı, Nevşin Mengü ve Özlem Gürses ödül aldı.
EN ÇOK REKLAM VEREN 10 SEKTÖRÜN İLK 3 MARKASI
EN ÇOK REKLAM VEREN 15 MARKA
EN ÇOK REKLAM ALAN 10 PROGRAM TİPİ
EN ÇOK REKLAM VEREN 15 SEKTÖR
21 TEMMUZ - 27 TEMMUZ 2025 HAFTASINDA TV'DE YAYINLANAN YENİ REKLAMLAR
GAZETELERİN HAFTALIK TİRAJLARI
30 HAZİRAN - 06 TEMMUZ 2025 Gazetelerin Tirajları