Medya Bilgi Servisi 1008. Sayı / 18.08.2025

GENEL 25/08/2025

Milli gururlarımızdan bir mesaj

TROY, milli gurur temalı reklam kampanyası için Zehra Güneş, Mete Gazoz ve Hakan Çalhanoğlu ile bir araya geldi. Türkiye’nin ödeme yöntemi TROY, milli gurur temalı yeni bir reklam kampanyasına imza attı. Kampanya için hazırlanan reklam filmlerinde, Türkiye’yi sporun farklı alanlarında temsil eden ve göğsümüzü kabartan sporcular yer aldı. Türkiye Kadın Milli Voleybol Takımı oyuncularından Zehra Güneş, Milli Okçu Mete Gazoz ve Türkiye A Milli Futbol Takım Kaptanı Hakan Çalhanoğlu, reklam filmlerinde “TROY’la öde, Türkiye’miz seninle kazansın!” mesajını verdi. TROY, Türkiye’de kartlı ödemeler için yüksek güvenlik standartlarında, kesintisiz ve esnek bir altyapı sunacak şekilde Bankalararası Kart Merkezi (BKM) tarafından kuruldu.

Yaz sofralarına yapay zekâ dokunuşu

Paşabahçe, yapay zekâ ile hazırladığı yeni kampanya filmini izleyiciyle buluşturdu. Paşabahçe, “Yazın en güzel anlarında, Paşabahçe sunumlarıyla güzelleşir hayat” söylemiyle yeni bir kampanya filmi hazırladı. Yapay zekâ teknolojisinin kullanıldığı filmde, yaz mevsiminin farklı anları Paşabahçe ürünleriyle yeniden kurgulandı. Gün doğumundan akşamüstü çayına, tatlı sohbetlerden yaz davetlerine uzanan sahnelerde Elegant, Joy, Elysia, Patisserie, Villa Patisserie, Mini Patisserie, Bouquet, Bricks, Tokio, Iconic, Pinot ve Leafy serileri yer aldı. Gerçek ürün çekimleri, yapay zekâ ile tasarlanan dijital dünyaya entegre edildi. Son olarak kampanyada farklı yaşam alanlarını yansıtan dijital karakterler ve müzikler de yine yapay zekâ destekli araçlarla oluşturuldu.

MEDYA DÜNYASINDAN HABERLER

-İŞ PORTFÖY & JESTER İSTANBUL - Türkiye’de birçok ilke imza atan öncü portföy yönetim şirketi İş Portföy’ün kreatif ajans süreçlerini artık Jester İstanbul yürütecek. Yeni dönemde Jester İstanbul; yaratıcı stratejiler geliştirme, kreatif kampanyalar üretme, dijital iletişim ve sosyal medya faaliyetlerinden sorumlu olacak.

-PUBLICIS GROUPE TÜRKİYE - Publicis Groupe Türkiye’de üst düzey bir atama gerçekleşti. Buna göre reklamcılık sektöründe 15 yıllık deneyime sahip olan Erdem Güler, Publicis Groupe Türkiye’nin yeni kreatif direktörü olarak atandı. Ulusal ve uluslararası birçok başarılı projeye ve kampanyaya imza atan Güler, Temmuz 2025 itibarıyla Publicis Groupe Türkiye’ye bağlı tüm markaların kreatif süreçlerinden sorumlu olacak.

-UNION ISTANBUL - Reklamcılık sektöründe alışılmadık bir adım atan Union İstanbul, franchise sistemiyle şubeleşen Türkiye’nin ilk reklam ajansı oldu. Bu model, ajansların sadece büyükşehirlerde değil, Anadolu’daki girişimciler aracılığıyla da büyümesini mümkün kılıyor. Ankara’da pilot ofisle başlayan süreç, bugün Gaziantep ve Denizli’deki şubelerle genişliyor. Her yeni şube; strateji, medya planlama, kreatif üretim ve operasyon gibi alanlarda merkezden destek alarak hizmet kalitesini koruyor. 

-GOOGLE - Google, finansal bilgi ve ekonomi haberleri sunan Google Finance platformunu yapay zekâ ile güçlendiriyor. Şirketin geçtiğimiz cuma günü yaptığı açıklamaya göre, kullanıcılar artık finansla ilgili sorularını doğrudan yapay zekâya sorabilecek, gelişmiş grafik araçlarından yararlanabilecek ve anlık piyasa verileri ile haberlere ulaşabilecek.

-NOYANLAR ŞİRKETLER GRUBU & PURA VİDA İLETİŞİM - Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin köklü inşaat firmalarından Noyanlar Şirketler Grubu, stratejik iletişim süreçlerini Pura Vida İletişim’e emanet etti. Yapılan iş birliği kapsamında Pura Vida İletişim; markanın kurumsal iletişim, stratejik danışmanlık, medya ilişkileri, medya satın alma ve proje yönetimi alanlarındaki tüm çalışmalarını yürütecek.

-PUBLICIS GROUPE TÜRKİYE -  Publicis Groupe Türkiye’de üst düzey bir atama gerçekleşti. Buna göre Ali Can Baytok, Publicis Groupe Türkiye’nin yeni kreatif direktörü oldu. Reklamcılık kariyerinde 10 yılı aşkın deneyime sahip olan ve çeşitli ulusal ve uluslararası markaların reklam kampanyalarında önemli roller üstlenen Baytok, şimdi de Publicis Groupe Türkiye bünyesindeki tüm markaların kreatif direktörlüğünü yürütecek.

-GOOGLE - Bu yılın başında reklam ajansı R/GA, Google’dan sıra dışı bir meydan okuma aldı: Yalnızca yeni üretken video modeli Veo ile bir reklam filmi hazırlamak. Google, markaların ve ajansların gelecekte yapay zekayı nasıl kullanabileceğini göstermeyi amaçlıyordu ve R/GA ekibine bu projeyi tamamlaması için sadece dört hafta verdi. Haziran ayında izleyiciyle buluşan sonuç, lüks moda markası Moncler için hazırlanan deneysel kısa film “From the Mountains to the City” oldu. Film, sosyal medyada büyük ilgi gördü ve Cannes Lions’ta özel bir etkinlikte yaratıcılara sunuldu.

-AYTEMİZ & BRANDFOCUS - Akaryakıt sektörünün önemli markalarından Aytemiz, yeni dönemde iletişim çalışmalarını yürütecek ajansı seçti. Aytemiz, Brandfocus ile çalışacak. Tescilli “Öğrenen Marka İletişimi” modeliyle öne çıkan Brandfocus; yeni dönemde kurumsal iletişimden medya ilişkilerine, gündem yönetiminden içerik stratejilerine, paydaş iletişiminden yaratıcı proje yönetimine birçok alanda Aytemiz’e hizmet verecek.

-GROK - Sosyal medya platformu X'in yapay zeka sohbet botu Grok, İsrail'in Gazze'de 'soykırım' işlediğine dair yanıtı sonrası geçen gün askıya alındı, bugün ise yeniden çevrimiçi oldu. Elon Musk, Grok'un askıya alınmasını 'aptalca bir hata' olarak nitelendirdi. Sosyal medya platformu X'in yapay zeka sohbet botu Grok, İsrail'in Gazze'de "soykırım" işlediğine dair verdiği cevap üzerine geçici olarak askıya alınmasının ardından yeniden kullanıma açıldı.

-SALT İLETİŞİM GRUP & MARGA WELLNESS - Salt İletişim Grup, Bakü merkezli uzun yaşam ve biohacking kliniği Marga Wellness’ın PR ajansı oldu. Hedef kitleye doğru kanallardan en etkin şekilde ulaşma vizyonuyla yoluna devam eden Salt İletişim Grup, Bakü merkezli Marga Wellness’ı müşterileri arasına ekledi. Türkiye ve Azerbaycan’da faaliyet gösteren Marga Wellness, kişiselleştirilmiş konsültasyonlar, wellness programları, longevity check-up’larının yanı sıra kilo yönetimi, beyin ve bağırsak sağlığı, kronik hastalık yönetimi ve detoks programları gibi hizmetler sunuyor. Salt İletişim Grup, yeni dönemde Marga Wellness’a stratejik iletişim planlaması, influencer iletişimi, içerik yönetimi, etkinlik yönetimi ve medya ilişkileri yönetimi konularında hizmet verecek.

-META - Meta, Instagram’da kullanıcıların ortak ilgi alanları üzerinden bağlantı kurmasını sağlayacak yeni bir özellik üzerinde çalışıyor. TikTok ve X platformlarında benzeri bulunan ve “Picks” adı verilen bu özellik, henüz test sürecinde olsa da çok yakında kullanıcılar ile buluşabilir.

-TÜKİD & BRANDWORKS İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI - Tüm Kırtasiyeciler Derneği (TÜKİD), iletişim çalışmalarını yürütmek üzere Brandworks İletişim Danışmanlığı ile anlaştı. Brandworks İletişim Danışmanlığı, TÜKİD ile işbirliği kapsamında derneğin iletişim ve marka yönetimi çalışmalarını güçlendirmek, kurumsal iletişim stratejilerini güçlendirmek ve marka değerini artırmak yönünde çalışmalar gerçekleştirecek.

-RÛDAW MEDYA GRUBU - Rûdaw Medya Grubu, üst üste üçüncü kez Uluslararası Stevie Ödülleri'nde zafere ulaştı. "Hêşta Mawyetî" (Dahası da Var) programı Altın Stevie Ödülü'nü kazanırken, sunucu Beston Osman ise "Bestoon Talk" ve "Paşiv" (Sahur) programlarıyla Gümüş Stevie Ödülü'ne layık görüldü. Rûdaw Medya Grubu, uluslararası arenada yeni bir başarıya imza atarak, üst üste üçüncü kez prestijli Uluslararası Stevie Ödülleri'ni kazandı.

-YAPAY ZEKA - Dünya genelinde yapay zekâ heveslisi olanların oranı ortalama yüzde 48.5 iken, Türkiye bu konuda yüzde 74.4 ile dünya birincisi oldu. Yapay zekâ web sitelerine aylık aktif ziyaretçi sayıların bakıldığında ilk sırada 411 milyon ziyaretçi ile Chatgpt geliyor. İkinci sırada 108 milyon ziyaretçi ile Google Gemini, üçüncü sırada ise 62.4 milyon kullanıcı ile Deep Seek bulunuyor.

EN ÇOK REKLAM VEREN 10 SEKTÖRÜN İLK 3 MARKASI

EN ÇOK REKLAM VEREN 15 MARKA

EN ÇOK REKLAM ALAN 10 PROGRAM TİPİ

EN ÇOK REKLAM VEREN 15 SEKTÖR

11 AĞUSTOS - 17 AĞUSTOS 2025 HAFTASINDA TV'DE YAYINLANAN YENİ REKLAMLAR

GAZETELERİN HAFTALIK TİRAJLARI           

21 TEMMUZ - 27 TEMMUZ 2025 Gazetelerin Tirajları