Medya Bilgi Servisi 1017. Sayı / 20.10.2025

GENEL 27/10/2025

Dijital bankacılığa esprili yaklaşım

Enpara, dijital bankacılık anlayışını esprili bir dille anlattığı yeni reklam filmiyle ekranlarda yerini aldı. Türkiye’nin ilk şubesiz dijital bankası Enpara, 13 yıldır müşterilerine masrafsız ve avantajlı bankacılık hizmetleri sunuyor. Şubesiz yapısından kaynaklanan maliyet avantajını kullanıcılarına yansıtan banka, müşterilerine aidatsız kredi kartı, ücretsiz para transferi, uygun faizli kredi ve cazip mevduat oranları gibi fırsatlar sağlıyor. Bu anlayış, markanın yeni reklam filmine de temel oluşturuyor. Filmde, Enparalı karakterine hayat veren Sefa Tantoğlu, bir emlakçıyla gezdiği boş bir dükkânın kısa sürede geleneksel bir banka şubesine dönüşebileceğini hayal ediyor. “Tam aramadığımız yer!” repliğiyle dikkat çeken film, Enpara’nın 13 yıldır sürdürdüğü dijital bankacılık yaklaşımını esprili bir dille hatırlatıyor.

Şekerbank’tan 72’nci yılına özel reklam filmi

Şekerbank, 72’nci kuruluş yılını “Sürsün” temalı yeni reklam filmiyle kutluyor.Şekerbank, kuruluşunun 72’nci yılını, köklü geçmişi ve Anadolu’ya olan bağlılığına vurgu yapan bir reklam filmiyle kutluyor. “Sürsün” temasıyla hazırlanan film, bankanın 1950’lerden günümüze uzanan yolculuğunu izleyiciye aktarırken, Anadolu’nun dört bir yanında emek veren çiftçileri, esnafları, KOBİ’leri ve yeni nesil üreticileri merkeze alıyor. Film, Şekerbank’ın değişmeyen misyonu olan üretime ve yerel kalkınmaya desteğini duygusal ve ilham verici bir anlatımla ortaya koyuyor. Banka, sadece finansal hizmetler sunmanın ötesine geçerek, toplumun üretken gücünü destekleyip toplumsal değer yaratma hedefini sürdürüyor. Kampanya, Şekerbank’ın “Anadolu Bankacılığı” anlayışını bir kez daha pekiştirirken, köklü geçmişinden aldığı güçle geleceğe umutla bakan vizyonunu da yansıtıyor.

MEDYA DÜNYASINDAN HABERLER

- MARKETİNG TÜRKİYE & MTM MEDYA TAKİP MERKEZİ - YouTube artık yalnızca içerik izlenen bir platform değil; izlenecek içeriği seçmede de milyonların başvurduğu bir rehber. Peki, dizi, film ve platform önerilerinin milyonlara ulaştığı bu ekosistemde kimin sesi daha çok yankılanıyor? Marketing Türkiye ile MTM Medya Takip Merkezi iş birliğiyle hazırlanan Marketing Türkiye YouTube Rating Report serisinin odağında bu kez dizi-film tavsiye kanalları yer alıyor. Raporda daha rasyonel ve şeffaf sonuçlara ulaşmak adına bireysel ve kurumsal kanallar ayrı kategorilerde değerlendiriliyor. Sonuçlar ise dijital içerik dünyasındaki en çok izlenen kanalları gözler önüne seriyor…

- ITV & MERZİGO  - İNGİLTERE’nin lider televizyon ve medya grubu ITV, Türkiye menşeili dijital dağıtım ve gelir optimizasyonu merkezi Merzigo ile kapsamlı bir iş birliği anlaşması imzaladı. ABD, Avustralya, Almanya, Fransa, İtalya, İsveç ve daha birçok bölgede faaliyet gösteren ITV ile sosyal medya platformlarında premium içerik dağıtımı ve gelir optimizasyonu konusunda dünyada öne çıkan teknoloji şirketlerinden biri olan Merzigo, Fransa'nın Cannes kentinde iş birliği anlaşması imzaladı. Bu ortaklık, ITV'nin büyüme hedeflerine ivme kazandırırken; Merzigo için Birleşik Krallık piyasasında stratejik bir sıçrama fırsatı sunuyor.

- ALTIN DOKUNUŞ MEDYA ÖDÜLÜ - Bağımsız Yaşam ve Eşitlik İçin Katkı Verenler Ödülleri kapsamında düzenlenen “Altın Dokunuş Ödülleri 2025” etkinliğinde, Yılın Altın Dokunuş Medya Ödülü, Türkiye’nin ilk engelli haberleri platformu olan www.yasadikca.com’a verildi. Bu prestijli ödül, engelli bireylerin hak mücadelesine yönelik 22 yıllık sürdürülebilir ve etkili habercilik çalışmaları nedeniyle Yasadikca.com’a takdim edildi. Site, 2003 yılından bu yana erişilebilirlik, adil eşitlik, kapsayıcılık ve insan hakları çerçevesinde Türkiye’deki engelli hakları savunuculuğuna öncülük ediyor.

- SALT İLETİŞİM GRUP & NORM HOLDİNG - Hedef kitleye doğru kanallardan ve en etkili şekilde ulaşmayı amaçlayan Salt İletişim Grup, farklı sektörlerden pek çok markaya 360 derece entegre pazarlama iletişim hizmeti sunuyor. Bu kapsamda şirketin müşteri portföyüne Norm Holding de katıldı. İşbirliğiyle birlikte Salt İletişim Grup, Norm Holding’in dijital iletişim ajansı olarak görev alacak. Norm Holding ve bağlı markaları Norm Sanat, Standart Cıvata (STD), NRM Mühendislik, Metridata, Nordes ve Sardeon’un dijital iletişim ile sosyal medya yönetimi ise Salt İletişim Grup tarafından yürütülecek.

- X - Elon Musk’ın sahibi olduğu sosyal medya platformu X (eski adıyla Twitter), bir süredir aktif olmayan kullanıcı adlarını yeniden kullanıma sunacak. Premium Plus ve Premium Business kullanıcılarının yararlanacağı bu özellikle bazı kullanıcı adları ücretsiz bazıları da 2 bin 500 dolardan başlayan fiyatlarla satışa sunulacak. Ücretsiz kullanıcı adları genellikle tam adlar, çok kelimeli ifadeler veya alfanümerik kombinasyonlar içerecek. Nadir kullanıcı adları ise talebe ve benzersizliğe bağlı olarak yedi haneli fiyatlara kadar çıkabilecek.

- HUMANS - Üç deneyimli ismin TBWA\ISTANBUL’dan ayrılmasıyla birlikte reklam dünyasında yeni bir dönem başlıyor. İlkay Gürpınar, Ela Bilgisel ve Volkan Karakaşoğlu’nun ortaklığıyla kurulan yeni ajans Humans, sektörde heyecan uyandırdı. Yaratıcılık ve inovasyonu odağına alacak olan ekip, uzun yıllara dayanan birikimlerini bu yeni yapı altında hayata geçirmeye hazırlanıyor.

- ARS ELECTRONICA ISTANBUL - Avusturya'da yaklaşık 50 yıldır teknolojik sanatlar alanında dünyanın en saygın festivali ve platformu olarak kabul edilen Ars Electronica Istanbul, Zorlu Performans Sanatları Merkezi'nde (PSM) sanatseverlerle buluştu.

- MR.DIY & DESİBEL AJANS - Ev ve yaşam perakende markası MR.DIY, iletişim çalışmaları için desiBel Ajans ile anlaştı. Ajans, markaya stratejik iletişim danışmanlığı, lider iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri ve kriz iletişimi alanlarında hizmet verecek.

- OPENAI - Yapay zekânın önündeki yeni sınav tarayıcılar. Amerika merkezli teknoloji şirketi OpenAI, ChatGPT destekli tarayıcısı Atlas’ı piyasaya sürdü. Bu, Google’ı ve tarayıcısı Chrome’u tahtından indirme yolunda atılan önemli bir adım olarak görülüyor. Şu an sadece macOS işletim sistemi için indirilebilir olan Atlas, kullanıcıların web sayfalarında gezinirken ChatGPT’yi doğrudan kullanabilmesine olanak tanıyor. Windows, iOS ve Android desteğinin ise yakında geleceği öngörülüyor.

- PUCK GLOBAL & BANVİT - 15 yıllık reklam, pazarlama ve tasarım ajansı Puck Global, Türkiye’nin beyaz et üreticilerinden Banvit BRF’nin dijital iletişim ve sosyal medya ajansı oldu. Ajans, Banvit BRF’nin dönemsel dijital iletişim stratejisini ve içerik üretimini üstlenecek. Banvit’in ajansı olarak, Puck Global, markanın dijitalleşme sürecine önemli bir katkı sunacak ve gelecekteki gelişmeleri şekillendirecek.

- BBC NEWS TÜRKİYE - Türkiye Psikiyatri Derneği tarafından verilen Ruh Sağlığı Basın Ödülleri sahiplerini buldu. BBC News Türkçe'den Aynur Tekin, "Anoreksiyadan iyileşme hikayesi: 'Ne olursa olsun devam edin" başlığıyla yayınlanan video haberiyle ödül aldı. Tekin'in haberi En İyi Dijital Medya İçeriği dalında ödüle değer görüldü.

- OMNİCOM - Omnicom ve Interpublic Group’un (IPG) yıl sonuna kadar tamamlanması planlanan birleşmesi, global reklam dünyasında köklü değişimleri beraberinde getiriyor. Bu süreçte en dikkat çekici adım, DDB ağının dünya genelinde sonlandırılması oldu. Brezilya’da DM9’un, Omnicom çatısı altındaki Lew’Lara\TBWA ile birleşmesi gündemdeyken, AlmapBBDO’nun faaliyetlerini BBDO yapısı içinde sürdürmesi bekleniyor. Yeni dönemde Omnicom Advertising Group, yaratıcı ağlarını TBWA, McCann ve BBDO markaları altında toplayarak sadeleşme ve verimlilik odaklı bir yapıya geçiyor.

EN ÇOK REKLAM VEREN 10 SEKTÖRÜN İLK 3 MARKASI

EN ÇOK REKLAM VEREN 15 MARKA

EN ÇOK REKLAM ALAN 10 PROGRAM TİPİ

EN ÇOK REKLAM VEREN 15 SEKTÖR

13 EKİM - 19 EKİM 2025 HAFTASINDA TV'DE YAYINLANAN YENİ REKLAMLAR

       GAZETELERİN HAFTALIK TİRAJLARI           

22 EYLÜL - 28 EYLÜL 2025 Gazetelerin Tirajları