Medya Bilgi Servisi 1022. Sayı / 24.11.2025

GENEL 01/12/2025

Günün her anı, enerji ve eğlenceyle dolu

 Popeyes, yeni kampanyası “Yaşansın Popeyes” ile lezzet deneyimini hayatın her anına taşıyan enerjik ve eğlenceli reklam filmiyle izleyicilerin karşısına çıktı.Popeyes, yeni kampanyası “Yaşansın Popeyes” ile markanın enerjik, samimi ve eğlenceli ruhunu hayatın her anına taşıyor. Kampanya, Popeyes’ın sadece bir lezzet markası olmadığını; gün içinde tüketicilere eşlik eden keyifli bir deneyim sunduğunu vurguluyor. Kampanya kapsamında hazırlanan reklam filmi, markanın yalnızca lezzetli ürünleriyle değil, yaşamın küçük mutluluklarına dokunan enerjik karakteriyle de tüketicilerinin yanında olduğunu gösteriyor. “Yaşansın Popeyes” söylemi, markanın hayatın farklı anlarına lezzet katan enerjisini sahiplendiğini ortaya koyuyor ve tüketicileri kendi Popeyes anlarını keşfetmeye davet ediyor.Popeyes, genç ve dinamik marka tonunu korurken, bu kampanyayla hedef kitlesini farklı yaşam tarzları ve tüketim alışkanlıklarını kapsayacak şekilde genişletiyor. Markanın karakteristik “asi ama samimi” duruşu, bu kez daha kapsayıcı bir anlatım diliyle farklı demografik gruplara ulaşıyor. Kampanyada ayrıca yapay zekâ destekli bir üretim süreci benimsendi. Tüm içerikler, Popeyes’ın enerjisini ve dinamizmini yeni nesil bir bakış açısıyla aktaracak şekilde hazırlandı.

Para-normal aktiviteler

ING Türkiye’nin “Para-Normal Aktivite” temasına sahip yeni reklam filmi, fırsatları kaçırma korkusu yaşayan bir karakterin kendisini “paranormal” olayların içinde bulmasını konu alıyor.ING Türkiye’nin “Aslan gibi banka, arkanda” iletişim platformu kapsamına hazırladığı yeni reklam filmi, esprili diliyle banka müşterilerini bilgilendirmeyi amaçlıyor. Liberté İstanbul imzalı yeni reklam filmi, “Paramı vadeliye yatırırsam çekemeyebilirim, bir fırsat çıkarsa kaçırabilirim” içgörüsünden yola çıkarak, vadeli hesaplarda karşılaşılan kısıtları esprili bir dille ele alıyor. “Para-Normal Aktivite” temasına sahip reklam filmi, fırsatları kaçırma korkusu yaşayan bir karakterin kendisini paranormal olayların içinde bulması hikâyesi üzerinden Turuncu Hesap’ın günlük faiz kazandıran ve istenilen an para çekme özgürlüğü sunan bir mevduat hesabı olmasını anlatıyor. Vade derdi olmadan günlük faizle birikim yapma imkânı sağlayan Turuncu Hesap’ın esneklik özelliğini öne çıkaran ING Türkiye, bu filmle müşterilerine “vade beklemek yok, esneklik var” mesajını verirken, dijital çözümleriyle hayatı kolaylaştıran ve finansal özgürlük sunan bir banka deneyimi sunmayı hedeflediklerinin altını çiziyor.

MEDYA DÜNYASINDAN HABERLER

HABERTÜRK - Türkiye Haber Kameramanları Derneği tarafından 28 yıldır aralıksız olarak düzenlenen Zoom Uluslararası Haber Görüntüleri Yarışması'nda Habertürk üç ödüle layık görüldü. Cumhurbaşkanlığı 15 Temmuz Demokrasi Müzesi’nde gerçekleşen törende; Türkiye Haber Kameramanları Derneği Başkanı Aytekin Polatel ödülleri takdim etti.

AMAZON PRİME - Amazon Prime Video’nun yeni özelliği ile reklamverenler artık platform izleyicilerini, izledikleri konuma dayalı etkileşimli reklamlarla hedefleyebilecek. Geliştirilen bu yeni özellik, markaların ekranda “hemen üye ol” veya “telefona gönder” gibi harekete geçirici (call-to-action) alanları satın almasına imkân tanıyor. Amazon’un bu teknolojisi, söz konusu tekliflerin yalnızca tüketicinin bulunduğu bölgeye gösterilmesini ve orada geçerli olmasını garanti altına alıyor.

CNN TÜRK - Türkiye Haber Kameramanları Derneği'nin düzenlediği 28’inci Zoom Uluslararası Haber Görüntüleri Yarışması ödül töreni gerçekleştirildi. Törende CNN TÜRK ekibi, 3 dalda ödüle layık görüldü.Cumhurbaşkanlığı Külliyesi 15 Temmuz Demokrasi Müzesi’nde gerçekleştirilen törende, canlı yayın kategorisinde Şam’dan yapılan ilk canlı yayınla dikkat çeken CNN TÜRK muhabiri Serdar Er ve kameraman Halil Kahraman ödül aldı.  

AMAZON PRİME - Amazon Prime Video’nun yeni özelliği ile reklamverenler artık platform izleyicilerini, izledikleri konuma dayalı etkileşimli reklamlarla hedefleyebilecek. Geliştirilen bu yeni özellik, markaların ekranda “hemen üye ol” veya “telefona gönder” gibi harekete geçirici (call-to-action) alanları satın almasına imkân tanıyor. Amazon’un bu teknolojisi, söz konusu tekliflerin yalnızca tüketicinin bulunduğu bölgeye gösterilmesini ve orada geçerli olmasını garanti altına alıyor.

JELLYFISH & DDM - Dijital pazarlama ve dönüşüm ajansı Jellyfish, DDM ile stratejik bir iş birliği başlattı. İş birliği; medya, yaratıcılık ve veriyi, ileri teknoloji ile yapay zekâ çözümleri üzerinden bir araya getirerek markalara daha hızlı, daha akıllı ve daha entegre büyüme imkânı sunmayı hedefliyor. Jellyfish, arama ve veri analitiğinden içerik üretimine, medya aktivasyonundan e-ticaret ve topluluk yönetimine uzanan geniş hizmet yelpazesiyle pazarlama dünyasında dönüşüm yaratıyor.

ANADOLU AJANSI - 28. Zoom Uluslararası Haber Görüntüleri Yarışması'nda Anadolu Ajansı (AA) 14 ödül aldı. "Yılın Özel Haber" kategorisinde AA'dan Şebnem Coşkun birincilik elde ederken, Özkan Bilgin ikincilik, Musa Serdar Terzioğlu ve Müjdat Genç üçüncülük ödülüne layık görüldü.

TRT - TRT, 28'inci Zoom Uluslararası Haber Görüntüleri Yarışması Ödül Töreni'ne damgasını vurdu. Yarışmada TRT 8 ödül kazandı. Ödül töreni, 15 Temmuz Demokrasi Müzesi’nde gerçekleştirilen yarışmanın teması 'Kameramanın Şahitliği: Gazze'ydi.

GEMİNİ - Google yapay zekâ sahnesine yeni bir oyuncu daha çıkardı. Gemini’ın yeni ailesinin resmi olarak duyurulmasının ardından sosyal medya kullanıcılarının çoğu bu gelişmeye odaklandı. Aylık 650 milyon kullanıcıya ulaşan yapay zekâ modelinin yeni sürümü Gemini 3, nüansları kavrayacak şekilde tasarlandı ve akıl yürütme konusunda son teknolojiye sahip, isteğinizin bağlamını ve amacını belirleme konusunda da çok daha iyi. Ayrıca ilk kez bir Gemini sürümü, kullanıma sunulduğu gün Arama’ya entegre edildi.

MUDO - 1964 yılında Beyoğlu Fitaş Pasajı’nda 12 metrekarelik bir dükkanda başlayan ve yarım asrı aşkın süredir devam eden yolculuğunda perakende dünyasında pek çok yeniliğe öncülük eden Mudo, reklamcılık tarihine damga vuran yolculuğunu, “DÜNYALI OLMAK. Mudo’nun Reklam Tarihinde Bir Yolculuk” adıyla kitaplaştırdı. Yayın yönetmenliğini Gökhan Akçura’nın üstlendiği kitabın tasarım danışmanlığını ise Bülent Erkmen gerçekleştirdi.

HİKMET SÖNMEZ - Hayatını kaybeden Gazeteci Hikmet Sönmez için Bartın'daki evinin önünde helalleşme programı düzenlendi. Bartın Barış Gazetesi'nin sahibi 84 yaşındaki Hikmet Sönmez, dün akşam saatlerinde ikametinde ölü bulundu. Sönmez’in cenazesi bu sabah saat 10.00’da son kez evinin önüne getirildi. Evinin önünde düzenlenen helalleşme programına çok sayıda seveni katıldı.

CLOUDFLARE - Türkiye ve dünyada birçok internet sitesinin temel altyapı hizmetlerini sunan Cloudflare’de yaşanan teknik sorun nedeniyle internete erişim yaygın şekilde çöktü. Yaşanan teknik sorun nedeniyle aralarında soL’un da bulunduğu birçok haber sitesine erişim kesintili hale geldi. X ve Youtube gibi sosyal medya kanallarına da erişim uzun süre sağlanamadı. Şirket tarafından yapılan açıklamada, "Cloudflare, potansiyel olarak birden fazla müşteriyi etkileyebilecek bu sorunun farkında ve üzerinde çalışıyor” denildi.

HAVAS & WPP - Fransız reklam ağı Havas’ın, İngiltere merkezli rakibi WPP ile potansiyel bir anlaşma için erken aşamada görüşmeler yürüttüğü bildirildi. The Times of London’ın haberine göre, özel sermaye şirketleri Apollo ve KKR de WPP’ye ilgi gösteriyor. ADWEEK’e konuşan üst düzey bir reklam yöneticisi, tarafların “çok ciddi” görüşmeler içinde olduğunu ve şu anda WPP’nin değerlemesi üzerinde yoğunlaştıklarını belirtti. Görüşmelere göre Havas, tam bir birleşme yerine WPP’de azınlık hissesi almayı hedefliyor. Havas ve WPP, spekülasyonlarla ilgili yorum yapmadıklarını açıkladı. Apollo ve KKR ise yorum talebine yanıt vermedi.

THE PRIME ACADEMY - Dijital pazarlama, sosyal medya yönetimi ve akıllı yatırım stratejilerini tek bir eğitimde birleştiren The Prime Academy, sektörde yeni bir dönemi başlatıyor. 22 Kasım 2025 tarihinde İstanbul Yeşilköy'de gerçekleşecek olan "Yeni Nesil Dijital Pazarlama, Sosyal Medya & Yatırım Stratejileri Eğitimi" ile katılımcılar, markalarını dijitalde doğru konumlandırırken, elde ettikleri başarıyı finansal zekâ ile büyütmenin yollarını tek bir günde öğrenecekler. Bu entegre program, bireylerin ve kurumların dijital dünyada kalıcı ve kârlı bir varlık inşa etmelerine olanak tanıyor.

DESİBEL AJANS & SPARK AGENCY - PR, etkinlik ve kreatif alanlarında faaliyet gösteren desiBel Ajans ile influencer marketing alanının oyuncularından Spark Agency güçlerini birleştirdi. desiBel PR markası ile kurumsal iletişim, Spect markası ile yaratıcı çözümler, Unlocker markası ile yaratıcı etkinlik çözümleri sunan desiBel İletişim Grubu, Spark ile olan güçlü iş birliği ile birlikte influencer marketing alanındaki ihtiyaçlara yanıt verebilecek.

CHATGPT - Dünyanın en çok konuşulan teknoloji şirketi OpenAI, yapay zekâ pazarında oldukça popüler olan dil modeli ChatGPT’ye yeni bir özellik ekliyor. Şirket, ChatGPT ile grup sohbetleri yapılabileceğini duyurdu. Grup sohbetleri, son tanıtılan yeni GPT-5.1 modeliyle çalışacak. Yapay zekâ, sohbetin akışını takip edecek ve grup sohbetinin bağlamına göre ne zaman yanıt verip ne zaman sessiz kalacağına karar verecek. Ayrıca ChatGPT, mesajlara emojilerle tepki ekleyebilecek ve profil fotoğrafı da kullanacak.

EN ÇOK REKLAM VEREN 10 SEKTÖRÜN İLK 3 MARKASI

EN ÇOK REKLAM VEREN 15 MARKA

EN ÇOK REKLAM ALAN 10 PROGRAM TİPİ

EN ÇOK REKLAM VEREN 15 SEKTÖR

17 KASIM - 23 KASIM 2025 HAFTASINDA TV'DE YAYINLANAN YENİ REKLAMLAR

       GAZETELERİN HAFTALIK TİRAJLARI           

27 EKİM - 02 KASIM 2025 Gazetelerin Tirajları