Medya Takip Hizmeti Satın Alınırken Dikkat Edilmesi Gerekenler!

GENEL 14/02/2024

Medya takibi, markanızın ve sektörünüzün medya ortamındaki görünürlüğünü takip etmenin ve analiz etmenin önemli bir yoludur. Doğru medya takip hizmeti, önemli haberleri kaçırmamanızı, rakiplerinizin neler yaptığını takip etmenizi ve hedef kitlenizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlar.

Medya Takip Hizmeti alırken, dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar şunlardır:

Takip Edilen Yayın ve Mecra Türleri:

  • Tüm medya mecraları takip edilebiliyor mu? Hangi yayın türlerinin takip edildiği önemlidir: Basılı medya( gazete-dergi), TV, radyo, haber ajansları, online medya, sosyal medya, podcast, YouTube  vb.

  • Ulusal ve uluslararası coğrafyalarda medya takibi yapılıyor mu?

  • Haber, reklam ve diğer içerik türleri takip edilebiliyor mu?

  • Sektörle ilgili özel yayınlar takip edilebiliyor mu?

Medya Takip İşleminin Yapılması:

  • Medya takibi işini, medya takip şirketi kendi bünyesinde mi yapıyor?

  • Editör hizmetleri mevcut mu?

  • Medya analizi ve raporlama yapılabiliyor mu?

  • Acil durumlarda (kriz yönetimi vb.) 7/24 destek sunuluyor mu?

Medya Arşivi:

  • Hangi mecralarda, ne kadar arşiv süresine sahip?

  • Geçmişe dönük verilere erişim sağlanabiliyor mu?

  • Medya yansıma raporlarına ve görsel/işitsel/basılı yayın arşivlerine erişim kolay mı?

Sunum Çeşitliliği ve Kullanım Kolaylığı:

  • Web siteleri üzerinden online erişim sağlanabiliyor mu? Hizmetin kullanımı kolay mı?

  • Anlık takip imkanı bulunuyor mu?

  • Sunum yöntemleri kurumsal kimliğiniz ile uyumlu mu veya özelleşebiliyor mu?  

  • Raporlar ihtiyaca cevap verebiliyor mu?

Uzmanlık ve Sözleşme Şartları:

  • Şirket kısa ve uzun vadeli sözleşmeler sunabiliyor mu?

  • Esnek sözleşme seçenekleri mevcut mu?

  • Uzmanlık alanlarına dayalı ulusal ve uluslararası sertifikaları var mı?

Ek Hizmetler:

  • Basın bülteni servisi, istihbarat takibi gibi ek hizmetler sunuluyor mu?

Medya Takip Hizmeti Satın Alırken Hangi Adımlar İzlenmelidir ?

  • Takibi istenen anahtar kelimeler belirlenmeli.

  • Hangi mecralarda takip ihtiyacı olduğu saptanmalı.

  • Bütçe belirlenmeli.

  • Ücretsiz deneme talep edilerek hizmet test edilmeli.

  • Müşteri referansları incelenmeli.

  • Diğer destek hizmetleri öğrenilmeli, uygunluğu değerlendirilmelidir.

Markanın başarısı için hayati öneme sahip olan medya takip hizmeti, başarılı bir stratejinin temel taşlarından biridir. Medya Takibine dair hizmetleri ayrı ayrı firmalardan kullanmak, verimliliği azaltırken maliyetleri artırabilir. Dolayısıyla, doğru hizmetin seçilmesi ve servislerin bir bütün halinde kullanılması markanın başarısını maksimize etmek için kritik bir adımdır.