ÖLÇÜLMEYENİ ÖLÇEN YOUTUBE RATING REPORT 1 YAŞINDA!

GENEL 15/09/2025

YouTube’un gazeteciler için yalnızca bir mecra olmasının ötesine geçtiğini söylemek ancak malumun ilanı olacaktır. Zira YouTube, bağımsız bir platform, ölçülebilir bir etki alanı ve toplulukla doğrudan bağ kurma fırsatı sunarak, gazetecilik faaliyetlerinin kapsamını derinleştiriyor ve dönüştürüyor. Bu özellikleri ile YouTube, haberi izleyiciye ulaştırmanın yanı sıra izleyici ile de anlık bir etkileşim yaratıyor.

Marketing Türkiye’nin, Medya Takip Merkezi iş birliği ile hazırladığı “ YouTube Rating Report” serisi Türkiye’de ilk kez gazetecilerin YouTube’daki reytinglerini ortaya koydu. Henüz ikinci ayında ulaştığı 7 milyon erişimle medya sektöründe rüştünü ispatlayan rapor, bu alandaki rekabeti rakamlara dökerek yepyeni bir ölçüm alanı açtı. Öte yandan aylık olarak yayınlanan raporda öne çıkan başlıklar, Türkiye’nin toplumsal ve siyasi gündemine de ayna tuttu. Sektörün paydaşlarından gelen geri bildirimler; YouTube Rating Report’un gündemin nabzını tutarken, gazeteciler içinde önemli bir yol gösterici olduğunu kanıtlıyor. Gazeteci Özlem Gürses, raporu “bizim için önemli bir yol haritası niteliğinde” diyerek özetlerken, gazeteci Şule Aydın ise “ video başına en çok izlenen gazeteci”lerden biri olmanın kendisi için bir gurur kaynağı olurken önemli bir sorumluluk da yüklediğini söylüyor. Gazeteci Cansu Canan Özgen ise sürdürülebilirlik için ölçülebilir verilerin önemine dikkat çekiyor. Pazarlama ve iletişim dünyasının temsilcileri ise raporun stratejik değerine dikkat çekiyor. Medyaevi iletişim Genel Müdürü Faris Seven, YouTube ortamındaki kaos içinde raporu bir pusula olarak tanımlarken, Sobraz Kurucusu ve Chief Story officer’ı Soydan Cambaz, verilerin geleceğin hikayesini okumaya imkan tanıdığını ifade ediyor. GTC İletişim Danışmanlık Ajans Başkanı Müge Sevil ise YouTube Rating Report‘un hem gazetecilik ekosistemine şeffaflık getirdiğini hem de markaların ve ajansların stratejik kararlarını daha bilinçli almasını sağladığını söylüyor… Öyleyse gelin önce raporun 11 aylık analizine birlikte bakalım ardından da sözü yeni nesil Gazeteciliğin fark yaratanlarına ve iletişim dünyasının öne çıkan isimlerine bırakalım… 

ARAŞTIRMANIN METODOLOJİSİ

Marketin Türkiye adına Medya Takip Merkezi tarafından gerçekleştirilen araştırmada, yalnızca gazetecilik faaliyetleri çerçevesinde üretilmiş ve YouTube’a özel olarak hazırlanmış içerikler değerlendirmeye alındı. Analize dahil edilen kanalların son bir yıl içinde aktif olarak güncellenmiş olması, gazetecinin kimliği ile bütünleşmiş bir yapıya sahip bulunması ve yayınların basın meslek ilkeleri ile kanunlara uygun olması temel kriterler arasında yer aldı. Araştırma, Eylül 2024 - Temmuz 2025 dönemini kapsayan 11 aylık izlenme verileri üzerinden gerçekleştirildi.

KADIN GAZETECİLER ARASINDA BAYRAK NEVŞİN MENGÜ VE ÖZLEM GÜRSES'TE

RAPORDA NEDEN KADIN GAZETECİLER İÇİN AYRI BİR BAŞLIK BULUNUYOR?

Raporda kadın gazeteciler için ayrı bir bölüm açılmasının nedeni ise toplumsal cinsiyet eşitsizliğine dikkat çekmek. Hayatın her alanında olduğu gibi yayıncılık sektöründe de eşitsizlikle karşılaşıldığını vurgulayan Marketing Türkiye, kadın habercilerin başarılarını görünür kılmak için Medya Takip Merkezi’nden ayrı bir liste talep ediyor. Bu yöntemle, karma listenin yanı sıra her ay en çok izlenen kadın gazeteciler de özel bir sayfada öne çıkarılıyor; böylece gazetecileri emeği ve etkisi daha görünür kılınarak hak ettiği değeri alması hedefleniyor.

Shorts formatı yükselişte: Kısa içeriklerle büyük etkileşim 

YouTube’da kısa içeriklerin (shorts) yükselişi dikkat çekiyor. Örneğin, Fatih Altaylı’nın Pazar Sohbeti’nden bir Shorts videosu tam 3.79 milyon izlenme alarak büyük bir etkileşim sağladı. Bu rakam, gazetecilerin artık yalnızca uzun yayınlarla değil, kısa ve hızlı içeriklerle de geniş kitlelere ulaşabildiğini gözler önüne seriyor. Bir başka deyişle dijital haberciliğin dinamiklere, izleyiciye kısa sürede yoğun bilgi ve içerik sunabilen kanallar lehine değişiyor. 

YouTube Rating Report: Panorama 

Raporun verilerine göre son 11 ayda YouTube gazeteciliğinin lideri, açık ara farkla Fatih Altaylı oldu. Toplam 271 milyon 285 bin izlemeyle YouTube’da en çok izlenen gazeteci ünvanını elinde bulunduran Altaylı, aynı zamanda hem en çok beğeni hem de en çok yorum alan gazeteci oldu. 

Kadın gazeteciler arasında ise Nevşin Mengü 114,7 milyon izlenme ile zirveye otururken, onu 110,5 milyon izlenme ile Özlem Gürses izledi. Bu tablo, kadın gazetecilerin dijitalde yarattığı güçlü etkiyi net bir biçimde ortaya koyuyor.

Ayrıca, “ Fatih Altaylı YORUMLAYAMIYOR” bölümü hem 196 bin 368 beğeniyle en çok beğenilen, hem de 20 bin 967 yorumla en çok yorum alan video oldu.